Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Zásady férové personálky aneb proč kandidát není zboží

 
pondělí, 15. dubna 2019, 17:45

Obchodníci s lidmi, lovci bonusů či „přeposílači“ nevhodných uchazečů o práci. I taková pověst dnes doprovází personální agentury a jejich pracovníky. Na vině je přitom jen pár nezodpovědných společností, které vrhají špatné světlo na celé odvětví. Zdráháte-li se kvůli podobným obavám svěřit hledání práce či zaměstnanců do rukou profesionálů, dost možná se ochuzujete o řadu benefitů, které vám personální agentura může přinést.

Pracovních agentur a personálních společností fungují v České republice stovky a najdou se mezi nimi bohužel i takové, které se nebojí zajít za hranici slušnosti i zákona. Internet je plný příběhů podvedených nešťastníků, kteří museli agentuře zaplatit za registraci, nalezení práce nebo jí například odvádět část platu. „Lidé často ani neví, že takovýto postup není v žádném případě standardní a že když se obrátí na seriózní společnost, nebudou za zprostředkování práce platit vůbec nic. Princip fungování personálních společností totiž není založen na platbách od potenciálních zaměstnanců, ale od zaměstnavatelů, kteří pracovní síly hledají,“ upozorňuje obchodní ředitel firmy Trenkwalder.

„Bohužel se stále setkáváme s případy, kdy recruiteři doporučují klientům kandidáty, s nimiž se ani neobtěžovali setkat osobně, a na druhé straně kandidáti netuší, do jakých firem jejich životopisy putují. Není divu, že si pak uchazeči o práci připadají jako spotřební zboží a kolem personálních společností se šíří aura obchodníků s lidmi“, dodává.

Když ale zvolíte „personálku“ správně a sáhnete rovnou po profících, kteří mají mnohaleté zkušenosti, perfektní znalost pracovního trhu a schopnost propojit ty správné lidi, pak se z nočních můr v podobě hledání práce či náboru zaměstnanců stane mnohem jednodušší a příjemnější proces, navíc s vyšší pravděpodobností na dlouhodobý úspěch. Proč tomu tak je?

1. zásada

Personální agentura je místo, kde se koncentruje obrovské množství pracovních nabídek a zároveň obrovské množství lidí, kteří mají zájem odvádět dobrou práci. Personálně-poradenská společnost Trenkwalder zpracuje ročně více než milion životopisů napříč Evropou a hledá mezi nimi vhodné kandidáty do deseti tisíc různých firem, s nimiž spolupracuje. To je ale pouze základní předpoklad úspěchu.

2. zásada

Důležité je to správné propojení. Nejde jen o to, aby uchazečův životopis odpovídal požadavkům klienta, ale aby prostě vše zapadlo tak, jak má. Konzultanti ví, jak precizně vydefinovat charakteristiky, které musí vhodný kandidát splňovat, a neposílají uchazeče od firmy k firmě „naslepo“ bez předchozího osobního pohovoru.

3. zásada

Nevybíráme jen zaměstnance, ale především člena týmu. Pokud to má mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem „klapat“ dlouhodobě, pak musí zafungovat i ta správná chemie. Proto v Trenkwalderu vždy kromě odborných znalostí posuzujeme i schopnost adaptace uchazeče na konkrétní firemní kulturu.

4. zásada

Věřte, že najít tu „osudovou dvojici“ je i v našem zájmu. Na každého kandidáta, kterého náš klient zaměstná, totiž poskytujeme tzv. garanční lhůtu. Pokud v této době zaměstnanec firmu opustí, najdeme dalšího vhodného kandidáta zdarma.

5. zásada

Propojování firem s těmi správnými lidmi je jen zlomek toho, s čím Trenkwalder dokáže pomoci. Uchazečům o zaměstnání poskytujeme kariérní poradenství, které pomůže odhalit, jak nejlépe zúročit svůj potenciál. Firmám zase nabízíme kompletní HR služby, jako je analýza trhu práce specifikovaná dle odvětví i místa působnosti, kompletní převzetí mzdové agendy či externí řízení operací společnosti a optimalizace produktivity zaměstnanců.

A v neposlední řadě – nepřestáváme bojovat proti představám, v nichž všechny personální agentury přehazují kandidáty vidlemi a slovo kvalita jim nic neříká. Naší zbraní jsou kvalitní zaměstnanci, kteří posouvají firmy vpřed. I vy můžete bojovat za férový přístup agentur. Stačí říct nekvalitním zprostředkovatelům práce jasné NE.

 


 

Kam dál?

VIDEO: Konzerva může být zdrojem laskomin, ale také smrtící pastí,...

pondělí, 15. dubna 2019, 16:51

V plechovkách uvízne každoročně velké množství zvířat. Nejsou to jen kočky, ale i menší psi a volně žijící zvířata. Pro tyto...

Projekt Housing First v Jihlavě: Město připraví osm bytů pro rodiny...

pondělí, 15. dubna 2019, 13:49

Krajské město Vysočiny pilotně vyzkouší nový přístup k řešení bytové nouze rodin i jednotlivců - Housing First. Zařadí se tak...

Policisté během kontrol dají řidičům nealkoholické pivo a jednorázový...

pondělí, 15. dubna 2019, 13:22

Na blížící se Velikonoce se připravují také policisté na Vysočině. Mimo jiné se zapojí třeba i do celorepublikového projektu s...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Do roku 2025 má u dálniční policie přibýt 750 služebních míst

Do roku 2025 by mělo v dálničních odděleních Policie ČR přibýt 750 služebních míst. Počítá s tím návrh rozvoje dálničních oddělení, který připravilo ministerstvo vnitra. Během příštího roku by mělo přibýt 231 služebních míst na stávající oddělení a dalších 34 pro postupné obsazení nových oddělení Droužkovice, Borek a Napajedla. Nyní je u dálniční policie 591 obsazených systemizovaných služebních míst.

Před 55 lety byla vynalezena populární remoska

Její obsluha i údržba je jednoduchá, spotřeba energie nízká a životnost dlouhá. Remoska je malá přenosná elektrická pečící mísa či pánev, která vaří, peče, smaží, dusí i opéká a připravit se v ní dá téměř cokoli. Remoska je českým vynálezem, její ochranná známka byla zapsána 21. července 1964. A i když s existencí měla už párkrát na kahánku, hospodyňky na ni dodnes nedají dopustit.

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.