Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Za dva roky bude v Jihlavě prodlouženo trolejové vedení. Zřejmě se pořídí i nové trolejbusy

 
sobota, 9. března 2019, 12:38

Jihlava začne budovat dalších 5,3 kilometru trolejového vedení severním směrem k průmyslové zóně zřejmě v první polovině roku 2021. Radnice už nechala zpracovat dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí. Jde o akci za 140 milionů korun, na niž by město mělo dostat 104 milionů z evropských fondů. Aby mohlo dotaci vyčerpat, musí stavbu dokončit nejpozději v prosinci 2022, řekl náměstek primátorky Petr Laštovička (ODS).

Investice městu zároveň umožní rekonstruovat veřejné osvětlení v ulici Pávovská, jehož sloupy jsou podle náměstka v havarijním stavu. Podle zveřejněného záměru budou nové trakční stožáry zároveň využité i pro svítidla. „Obměna toho veřejného osvětlení sama o sobě by stála nějakých 30 milionů korun, což se v podstatě rovná našemu podílu u celého projektu trolejbusové trati směrem na sever," řekl náměstek Petr Laštovička.

Trolejbusy v Jihlavě slouží od roku 1948, městský podnik jich má 32. Zbývající díl městské dopravy zajišťuje autobusy na stlačený zemní plyn nebo naftu. Na celkovém počtu ujetých kilometrů v MHD se trolejbusy podílejí více než polovinou.

Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch. Město chce zároveň pořídit nejnovější typ trolejbusů, který bude schopen díky bateriím dojet ještě dál bez trolejí. I na tyto nové vozy má podle náměstka město šanci na dotaci.

PSALI JSME: VIDEO: Řidiče v Jihlavě čeká další omezení. V březnu začne rozšíření Hradební ulice 

Minulý rok už záměr na rozšíření trolejbusové dopravy prošel s úspěchem posouzením z hlediska možných dopadů na životní prostředí a veřejné zdraví. Podle dřívějšího vyjádření městského dopravního podniku má trolejbusová doprava menší dopad na okolí z hlediska emisí i hlučnosti než autobusy.

Napsal(a) ČTK | Foto Magistrát města Jihlavy
 


 

Kam dál?

Řidiči, pozor. Na 98. kilometru D1 ve směru na Prahu se uzavře levý...

pátek, 8. března 2019, 18:47

Na 98. kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu bude od sobotních 8 hodin uzavřený levý pruh. Dělníci tam budou znovu opravovat...

Brzy budou zahájeny práce na obchvatu Nového Veselí. Řidičům bude...

pátek, 8. března 2019, 13:09

V polovině března budou zahájeny stavební práce na výstavbě obchvatu Nového Veselí na Žďársku. Nevyhovující tranzitní průjezd...

U Jihlavského tunelu se instalovaly kamery, jejich ostrý provoz začne...

čtvrtek, 7. března 2019, 18:37

Jihlava našla pro kamerový systém úsekového měření z dálnice D1 nové využití, řidiče bude hlídat v Jihlavském tunelu. Zkušební...

Kraj Vysočina se uchází o dotaci EU na 23 dopravních staveb. Na...

čtvrtek, 7. března 2019, 13:20

Kraj Vysočina se aktuálně uchází o dotaci v evropském programu IROP na 23 silničních akcí. Získat se mu zatím podařilo skoro 1,4...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

(NE)OBYČEJNÍ: Kdybych mohl, oživil bych teplárenský komín, říká známý sprejer DOBS

Jeho malby zná v Budějcích snad každý. Je mu 34 let, ve volném čase sprejuje a dělá truhlařinu. Vystudoval umělecko – průmyslovou školu v Krumlově a kdyby mohl, posprejoval by teplárenský komín. DOBS je zkrátka Docela Obyčejný Budějcký Sprejer.

Češi si začnou vybírat budoucí europoslance

Češi dnes začnou rozhodovat o tom, kdo je příštích pět let bude zastupovat v Evropském parlamentu. Volební místnosti, jichž je téměř 14 800, kvůli tomu budou otevřeny dnes dvě hodiny po poledni. Mezi první voliče budou tradičně patřit mnozí volební lídři a předsedové parlamentních stran, stejně jako prezident Miloš Zeman.

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Přehradní nádrž Mšeno je srdcem Jablonce. V létě je u ní hlava na hlavě. Denně k ní míří desítky místních na procházku maminky s kočárkem, celé rodiny i kamarádi. Milují ji běžci, inlajnisté i pejskaři. Ve zdejší lokalitě je ale stále co vylepšovat a město šlo s nápady přímo za místními.