Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na D1 začal fungovat inteligentní dopravní systém. Zatím zkušebně

 
úterý, 12. června 2018, 19:17

Na úseku páteřní dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Rudnou byla dokončena výstavba nového inteligentního dopravního systému, který by měl řidiče informovat o situaci v provozu a výrazně tak zvýšit bezpečnost na cestách. V tiskové zprávě to oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Systém je zatím v testovacím provozu.

Nový informační systém by podle ŘSD měl fungovat na bázi automatické výměny informací mezi jednotkami vybudovanými podél silnic a palubními jednotkami zabudovanými v automobilech. Řidiči tak budou dostávat informace o provozu, které by jim měly umožnit s předstihem přizpůsobit jízdu aktuální situaci. Systém bude shromažďovat informace například o pracích na vozovce, stojicích vozidlech na trase, dopravních kolonách, mimořádných událostech a další.

„Všechny tyto informace, které se k řidiči dostávají bez prodlení a zahrnují přesný popis událostí, jsou významným krokem ke zvýšení bezpečnosti a informovanosti účastníků silničního provozu," podotkl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Limitem ovšem může být prozatím nízký počet aut zapojených do systému. ŘSD přesná čísla zatím neuvedlo, ovšem podle Rýdla bude do roku 2020 tímto systémem vybaveno zhruba deset milionů aut v Evropě.

Úsek mezi Mirošovicemi a Rudnou o délce 46 kilometrů je podle měření dopravních intenzit nejvytíženějším dálničním úsekem v Česku, a proto jej silničáři vybrali k testovacímu provozu. Dopravní systém, který je součástí celoevropského projektu C-Roads, by měl být v budoucnu rozšiřován i na další vytížené dálniční úseky v zemi. 

Princip kooperativního systému (C-ITS)
Každé vozidlo vybavené C-ITS se stává automaticky účastníkem, který informace přijímá, ale i vysílá. Na rozdíl od stávajícího RDS-TMC (Radio Data System - Traffic Message Channel), je informace od C-ITS vozidel generována automaticky samotným chováním vozidel (např. spuštěním stěračů či mlhových světel, intenzivním brzděním apod.) a bezprostředně předávána ostatním vozidlům.

Napsal(a) Michael Daněk, ČTK
 


 

Kam dál?

Další Den s ICOM transport bude příští sobotu v Humpolci. Zájemcům se...

čtvrtek, 7. června 2018, 15:53

V sobotu 16. června otevře ICOM transport své humpolecké brány příznivcům a milovníkům dopravy. Kromě řízení autobusů a kamionů...

Ulice Romana Havelky se na tři noci uzavře. Může to ovlivnit...

úterý, 5. června 2018, 13:25

Řidiče a cyklisty v Jihlavě čeká na konci června v nočních hodinách omezení. Kvůli probíhající rekonstrukci mostu na silnici I/38...

Bezpečná a zdravá cyklistika. Projekt Na kole jen s přilbou míří do...

úterý, 5. června 2018, 08:46

Cyklisté bývají tradičně řazeni mezi nejohroženější účastníky silničního provozu. Zkušenost z řady evropských států ovšem...

Schváleno. V průmyslové zóně v Hruškových Dvorech vyrostou nové...

sobota, 2. června 2018, 20:31

Rada města schválila nabídku na výstavbu cyklostezky, chodníků, veřejného osvětlení a dvou nových zastávek MHD v průmyslovém...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

První vysokorychlostní tratě se začnou stavět v roce 2025

První vysokorychlostní tratě z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy se mají začít stavět v roce 2025, nádraží se letos opravují za miliardu korun. Taková témata projednával ministr dopravy Vladimír Kremlík s vedením Správy železniční dopravní cesty a generálním ředitelem Jiřím Svobodou.

Studené počasí končí, oteplí se. Bez deštníků se ale neobejdeme

Studené počasí s podprůměrnými teplotami, které panovalo v první polovině května, podle meteorologů pomalu končí. Pozvolna se bude oteplovat, nejvyšší denní teploty se mají příští týden pohybovat kolem dvaceti stupňů. I poslední květnový týden a v první polovině června by se teploty měly pohybovat kolem hodnot obvyklých pro toto období roku. Příští týden má ještě hodně pršet, někde i vydatně. V dalších týdnech bude srážek míň.

Zemanův tým odmítl další bezzásahové zóny

Expertní tým prezidenta Miloše Zemana se dnes na zámku v Lánech zabýval kůrovcovou kalamitou i vodními stavbami na Labi. Kvůli napadení stromů kůrovcem odmítl snahy rozšiřovat takzvané bezzásahové zóny v národních parcích, což se týká především Šumavy. Kritizoval také odklad stavby plavebních stupňů Děčín a Přelouč, informoval mluvčí Hradu Jiří Ovčáček. Schůzky u prezidenta se zúčastnil ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO), jeho předchůdce ve funkci Tomáš Podivínský (KDU-ČSL) a jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD).